Hvordan gør vi livet nemmere for landets kulturarrangører?
- Arrangør
- Moderator
- Panel
Bøvlede regler og mange ansøgningskrav fylder ofte rigtig meget for store og små arrangører af midlertidige kulturevents. Kravene fylder også meget hos myndighederne, som årligt behandler over 60.000 ansøgninger til forskellige event- og kulturarrangementer.
Især ændringer til brand- og byggeområdet har i de senere år givet grå hår i hovedet på arrangørerne. Men også løbende opdateringer af regler på tværs af erhvervs-, justits-, transport-, miljø- og fødevareområdet mv. gør det vanskeligt altid at være helt ajour.
Spørgsmålet er, om vi kan gøre noget ved det – og hvordan vi gør det bedst?
Det stiller Dansk Erhverv sammen med Dansk Live og Kulturens Analyseinstitut skarpt på, når vi inviterer til praktisk erfaringsudveksling og en drøftelse af konkrete muligheder, der forhåbentlig kan gøre livet lettere for landets mange kulturarrangører.
Med på scenen er Klaus Junget, der er produktionschef for Alive Festival. Han har en solid viden om eventafvikling.
Fra den kommunale side vil Morten Koppelhus, Kulturchef i Aalborg Kommune dele indsigter, når det gælder om at komme på plads med store og små arrangementer i kommunen, bl.a. Nibe Festival til Aalborg Karneval. Dertil bidrager Mikkel Mindegaard, Enhedschef i Københavns Kommune, der tidligere på året meldte ud, at de nu samler eventansøgninger ét sted.
Endelig gæster SF’s kulturordfører Charlotte Broman Mølbæk panelet og deler sit syn på sagen og muligheden for at forenkle området.